Výukový program Finanční gramotnost

Ostatní aktivity

Na dvě hodiny se žáci přenesli do domácnosti čtyřčlenné rodiny a společně s rodinnými příslušníky řešili problémy spojené s rodinným rozpočtem. Rozložili si příjmy do několika kategorií podle toho, na co budou peníze potřebovat a udělali si tak lepší přehled o tom, jak s penězi hospodaří jejich rodiče. Pak pro ně lektoři sehráli krátké představení, jehož součástí byly situace spojené s výdaji domácnosti, které žáci velmi dobře znají z domova. Fiktivní rodina udělala několik chyb, které vedly k finančním problémům. Představení bylo následně zopakováno a žáci do něho mohli vstupovat a navrhnout jiné řešení a to přímo tak, že sami jako herci vstoupili do děje. Na závěr čelili ve skupinkách výzvě, kdy se měli rozhodnout, co by udělali, kdyby našli tisíc korun. Celý program byl velmi působivý a žáci překvapili nejen svými znalostmi, ale také přesvědčivými „hereckými výkony“.